Teknoloji Yönetimi,
"bir organizasyonun stratejik ve operasyonel hedeflerine ulaşabilmesi
amacıyla teknolojik yeteneklerini planlaması, geliştirmesi ve uygulaması için
mühendislik, bilim ve yönetim disiplinleri arasında ilişki kurar".
National Research Council, "Management of Technology:
The Hidden competitive Advantage", National Academy Press, 1987.
Teknoloji yönetimi, altı temel (tanımlama,
seçme, edinme, istifade etme, koruma, öğrenme) ve üç destek
(proje yönetimi, bilgi yönetimi, inovasyon yönetimi) etkinlikten
oluşur.
Cetindamar D., Phaal R., Probert D., "Understanding
technology management as a dynamic capability: A framework for
technology management activities", Technovation, 2009.
İnovasyon, bir fikri pazarlanabilir bir ürün ya da hizmete, yeni
ya da geliştirilmiş bir üretim ya da dağıtım yöntemine ya da
yeni bir toplumsal hizmete dönüştürme sürecidir.
Çetindamar D., Baktır E., "İnovasyon Araç Kutusu: Yöneticiler
İçin Teknikler", TÜSİAD Rekabet Stratejileri Serisi, 2009.
İnovasyon, gerçekleştiricinin önceki ürünlerinden veya süreçlerinden önemli ölçüde farklı,
yeni veya iyileştirilmiş, piyasaya sürülen bir ürün (mal veya hizmet) veya kullanıma sunulan
bir süreç veya bu ikisinin birleşimidir.
OECD, "Oslo Manual", 2018.
Yeni bir kavram olarak açık inovasyon, şirketlerin yalnız kendi
yaptıkları araştırmalarla sınırlı kalmayıp diğer şirketlerin
buluş ve süreçlerini satın almalarını veya lisanslarını temin
etmelerini, ayrıca yarattığı ancak kullanmadığı buluşlarını da
satmalarını ifade eder.
Çetindamar D., Baktır E., "İnovasyon Araç Kutusu: Yöneticiler
İçin Teknikler", TÜSİAD Rekabet Stratejileri Serisi, 2009.
İnovasyon ihtiyacını tetikleyen dört temel faktör şunlardır:
(1) Teknolojik Gelişmeler (2) Değişen İş Ortamı (3) Artan Rekabet
(4) Değişen Müşteri ve İhtiyaçlar.
Goffin K., Mitchell R., "Innovation Management", Palgrave
Macmillan, 2010.